Eerste week! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sebulia Azie - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Sebulia Azie - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Sebulia

Blijf op de hoogte en volg Sebulia

20 Januari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Eén week verder en al zoveel meegemaakt! Het begon allemaal precies een week geleden. Het begon niet al te best zoals de meesten ondertussen wel weten. Sebas heeft namelijk (na 100 x z'n tas gecontroleerd te hebben) toch z'n paspoort thuis laten liggen. Gelukkig is dat allemaal goed gegaan, jammer genoeg was ik nog geen half uur later m'n boardingpass kwijt.. lekker begin! Gelukkig is verder alles helemaal goed gegaan. Het eerste wat we op het airport van Abu Dhabi zagen was een gigantische rij en daar werden we tot overmaat van ramp naar toe gestuurd. Wij hadden geen idee waar we heen moesten en waarvoor die rij eigenlijk was. Nadat zeker 5 man personeel zich over ons heeft ontfermd, bleken wij helemaal niet in die rij (na 30 minuten) te hoeven staan. Verder verliep de vlucht helemaal goed!

Toen we op het vliegveld aankwamen, werden we gelijk begeleid naar een taxi die ons naar het hotel bracht! (bedankt Peter(pap)!!) Het was een lekker luxe hotel, hartstikke fijn na zo'n reis. De volgende dag hadden we bedacht naar Ayuthaya te gaan, want Bangkok was (en is) veelste onrustig. Het regelen van vervoer voor Ayuthaya was nogal een probleem, want al het openbaar vervoer gaat via het centrum van Bangkok en daar konden we dus niet heen vanwege al die protesten. Dus moesten we wel een (veelste dure) taxi nemen. In Ayuthaya hadden we een heel mooi (veelste duur) guesthouse, dus daar hebben we 1 nachtje geslapen. Diezelfde dag zijn we nog op zoek gegaan naar een ander guesthouse waar we de volgende nacht in konden slapen. We huurden fietsen en hebben de hele stad doorgefietst en tempels bezocht. Fietsen is geweldig daar, zo lekker tussen de auto's, bromfietsen (waar ze gerust met z'n 5'en opzitten) en tuktuks. We kwamen langs veel lokale marktjes en het is leuk om te zien hoe de mensen daar leven. Wat ons opviel en wat ons ook verteld was door onze taxi chauffeur, was dat Ayuthaya best wel een oude stad is! Wij hadden het allebei welvarender en schoner verwacht.

Op dag 3 zijn we naar Kanchanaburi gegaan. De eerste middag hebben we daar het stadje even verkent, op de fiets uiteraard. Voor de 2e dag hebben we een 'tour' geboekt! We werden om 8 uur 's ochtends opgehaald met een busje en reden vervolgens naar de erawan waterfalls. Een leuke wandeltocht van ongeveer 2,5 km door de natuur omhoog, waarbij je lekker kon klimmen en daarbij ook nog eens watervallen kon zien én in kon zwemmen. Daarna volgde er een treinritje en bezochten we 'de brug' over de rivier Khwae. Heel leuk! De volgende dag gingen we op zoek naar openbaar vervoer naar Sukhothai, maar we werden van hot naar her gestuurd met verschillende informatie. Niet heeeel prettig met 30 graden en je backpack op. Uiteindelijk besloten we dat Sukhothai het daarom echt niet ging worden en namen we de nachtbus naar Chiang Mai. Daar zijn we nu dus! Vanochtend kwamen we om 6 uur aan en na 3 uur rondgelopen en gezocht te hebben naar een guesthouse, kwam er een oma-vrouwtje aan in een tuktuk die een wel een guesthouse wist waar plek was en waar ze ons ook nog eens gratis naartoe wilde rijden. Wij waren blij! Vandaag hebben we lekker (alweer) fietsen gehuurd en de stad doorgefietst. Uiteindelijk gestrand op een gigantische lokale markt en een hoop mooie tempels gezien! We zijn allebei nu al dol op Chiang Mai! Hele drukke, mooie, leuke stad!

Net hebben we lekker gegeten op het dakterras van een leuk restaurantje en daar zitten we nu nog steeds!

kusjes van ver weg!

• 20 Januari 2014 - 17:24

Anand:

Super leuk om dit te lezen, ga zo door!

• 20 Januari 2014 - 17:45

Papa Peter :

Paspoort vergeten en iedereen wist het...? Ik niet. Ben wel benieuwd hoe dat opgelost werd. Wat hebben jullie al veel meegemaakt in een week. Dat doen jullie goed, want al zijn jullie voor ons heel lang weg, voor jullie is het te snel voorbij. Carpe diem!
    Bedankt voor jullie verslag. Het is ontzettend leuk om jullie een beetje te kunnen volgen, foto's te zien en te lezen wat jullie meemaken.
    Tot het volgende verslag.

• 20 Januari 2014 - 18:59

Elvira:

Wat onwijs leuk om te lezen. Grappig dat het iedere backpacker toch gelijk vergaat. Ook hetzelfde traject, heb ik inmiddels 12 jaar geleden gereisd. Kennelijk is er toch niet zo veel verandert en ook het gefietst herinner ik me nog van gisteren. Gelukkig kreeg die vrouw van de tuk tuk wel een commissie van het geusthouse hoor, maar zo waren er twee blij mee!!! Geniet van elke verbazing en van het grote avontuur! Want ik spreek uit ervaring dat zo'n reis je je leven niet vergeet! Liefs

• 20 Januari 2014 - 19:04

Francisca:

Lieverds, wat schrijven jullie leuk! Het is zooo fijn iets van jullie te horen, lezen of te zien!
    Vanmiddag op de skype was best onwerkelijk..... opeens zo dichtbij maar toch zo ver weg. Heerlijk even jullie te zien in ' het echt'.
    Geniet!! Dikke knuffel, Moeders ( he sebas???)

• 20 Januari 2014 - 19:34

Nelma Huiberts:

Heb genoten van jullie verslag , kijk ernaar uit om meer te lezen.
    Groetjes van ons uit Alkmaar

• 20 Januari 2014 - 21:02

Sabine:

Hoi Sebas en Julia,
    Wat een heerlijk begin van jullie reis! Geniet er lekker van!
    Wij waren in mei 2013 ook bij de Erawan watervallen. Knabbelden er bij jullie ook visjes aan jullie tenen?
    Liefs van Tijmen, Fabian, Berend, Floris, Onno en Bien

• 21 Januari 2014 - 13:00

Laurine:

Lieve reizigers,
    Heerlijk om ook op Curacao aan het ontbijt te kunnen meegenieten met jullie leuke avonturen. Verheug me op het vervolg. Geniet en "take care". Oma en Opa.

• 21 Januari 2014 - 16:30

Fons:

Hoi Sebas en Julia,

Wat goed om te lezen en te horen (skype)dat jullie het zo naar je zin hebben! En dat nog 6 weken, geniet ervan!

Liefs Fons

• 21 Januari 2014 - 22:34

Oma Helen:

Lieve stoere Sebulia Heel leuk dat jullie ons zo goed op de hoogte houden.Het herinnert mij ook aan de mooie reizen die wij in Thailand gemaakt hebben Mooi land prachtige tempels leuke mensen Geniet samen en ik kijk naar t volgende verslag uit xx

• 01 Februari 2014 - 09:42

Leonie:

Fijne reisverhalen blijven schrijven lieverds, dan genieten wij ook een beetje mee!! Pas goed op elkaar en geniet!! Xxx

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Azie